Op 1 april 2014 begint er voor Burgers’ Zoo een nieuwe 100-jaar Burgers’ Zoo. Dit vormt een uitstekend moment om de positionering aan te scherpen. We hebben daarom in ons jubileumjaar samen met een groep abonnementhouders en daggasten kritisch bekeken wat Burgers’ Zoo zo uniek maakt, waarom wij op de wereld zijn en wat wij u als trouwe bezoeker beloven. Uit dit creatieve proces is de volgende belofte naar voren gekomen:
Als Burgers’ Zoo willen wij onze bezoekers een onvergetelijke ervaring bieden, waarbij zij zich verwonderen, genieten en zich samen één met de natuur voelen. Dat doen wij door ons park zo natuurlijk en duurzaam mogelijk in te richten, waarbij het welzijn van de dieren altijd voorop staat.
Om de aangescherpte positionering uit te dragen hebben we een nieuwe huisstijl en een nieuw logo laten ontwikkelen. In deze stijl willen wij bovenstaande belofte waarmaken. Hoe de nieuwe huisstijl eruit ziet, kunt u in onze uitingen al ervaren. Wij hebben ervoor gekozen om de dieren ook in ons logo in hun natuurlijke leefomgeving af te beelden. Het nieuwe logo laat niet alleen de variëteit aan dieren zien, maar benadrukt ook het natuurlijke karakter van ons park. Daarnaast beleeft u in ons logo elke keer iets nieuws. Is u bijvoorbeeld het doktersvisje of de gibbon al opgevallen? Elke kleur staat voor een ander leefgebied in het park. Op het moment dat er iets gecommuniceerd wordt over één van deze gebieden dan zal de kleur van het betreffende display centraal staan.
Een nieuwe huisstijl heeft niet alleen invloed op de uitgaande materialen, zoals onze website, nieuwsbrief of het blad de ZieZoo die onze abonnementhouders ontvangen. De nieuwe stijl heeft ook invloed op uitingen in het park, zoals de informatieborden bij de dieren. Op dit moment worden deze borden dan ook herzien. Daarnaast kwam er vanuit de groep dagbezoekers de vraag naar een duidelijkere parkplattegrond en betere wegwijzers. Daarom zullen wij vanaf medio april een nieuwe plattegrond hebben en streven wij ernaar om voor de zomervakantie onze wegwijzers in het park te verduidelijken in lijn met de nieuwe huisstijl en ter bevordering van uw ervaring in ons park.
Een centaur is een paardmens uit de Griekse mythologie. Een centaur heeft voor driekwart het lichaam…
Enkele seconde geleden
Een weerwolf is een mythologisch figuur dat vooral in de Europese folklore voorkomt. Een weerwolf is…
Enkele seconde geleden
De yeti (ook wel migyur, yeren of verschrikkelijke sneeuwman genoemd) zou volgens de verhalen een re…
Enkele seconde geleden